Hypnose - vredeshåndtering

Vrede er oftest en helt normal og sund følelse. Men, når den kommer ud af kontrol, så bliver den destruktiv og medfører til problemer i dine nære relationer. Den forværrer din livskvalitet. At miste kontrollen er et tegn på, at du ikke forstår den mekanisme som aktiverer den.

Der kan både være eksterne som interne årsagsfaktorer til din vrede. Du kan være vred på en bestemt person (f.eks. en kollega eller familemedlem) eller begivenhed (f.eks. en trafikprop) eller din vrede kan være forårsaget af bekymringer om dine egne personlige problemer eller de holdninger du har til dig selv. Minder fra traumatiske og besværlige begivenheder kan også udløse vrede.

Vreden kan være et reaktionsmønster du har lært tidligt i dit liv, men der er også noget der tyder på, at uhensigtsmæssig vredesreaktion kan være medfødt. Den kan være forbundet til din holdning du har til dig selv og din omgivelse. Den kan også være tegn på manglende færdigheder til at løse problemer.

En del af den mekanisme som går i gang når du bliver vred, kan være ubevidst. Den kan også være forbundet til dit personlighedsmønster.

Det er muligt at lære af sin vrede og bruge den konstruktivt. Det er også muligt at lære at takle de situationer, der fremkalder vrede, med ro i sindet.

For at opnå dette, har jeg sat sammen et program bestående af følgende punkter:

  • samtaleterapi
  • hypnose

Formålet er, at du vil lære:

  • hvordan den ubevidste grundholdning aktiverer din vrede
  • at ændre de tanker, der aktiverer din vrede
  • at reagere med klarhed og ro når du udfordres med den daglige frustration
  • at beherske din vrede og frustration
  • at anvende selvhypnose for at mestre din vrede og frustration, når du føler behov

Hver session består af samtaleterapi og afsluttes med hypnose af ca. 20 minutter. Du får hypnosen afleveret på en CD som du skal høre på dagligt indtil næste session.

Lyt til hypnosen hjemme

Du får alle  hypnoser tilsendt som en lydfil. Der anbefales at du hører på dem regelmæssigt, gerne dagligt, indtil du kommer til næste session. Du kan tage udgangspunkt i følgende, når du hører på sessionerne igen:

  • find et sted, hvor du ikke bliver forstyrret
  • tag på behageligt tøj, der ikke strammer
  • muligvis kan du neddæmp lysstyrken
  • det er oftest bedst at sidde i en behagelig stol, men du kan også ligge nede
  • vælg et tidspunkt, hvor ikke er for træt eller for anspændt
  • sluk for telefonen, tv, osv.
  • du kan anvende hovedtelefon, hvis du vil
  • du må ikke høre på sessionen imens du kører bil!

MEST EFTERSØGTE HYPNOSEr